Jak to chodí v hospici
Kontaktujte naši sociální pracovnici Marii Fouňovu, DiS. v pracovní dny od 8 do 16 hodin na telefonním čísle 739 686 251 nebo emailem na poradna@hospictachov.cz.
Po předchozí telefonické domluvě se pak můžete sejít v kanceláři na náměstí Republiky 70 v Tachově.
Jak probíhá hospicová péče:
- vyplnění žádosti o přijetí do péče
- příjezd lékaře, registrované sestry, sociální pracovnice ke klientovi domů
- vybavení domácnosti potřebnými pomůckami zdarma (elektrické polohovací lůžko, pomůcky proti dekubitům atp.)
- plánované návštěvy a 24 hodinová pohotovost zdravotních sester, návštěvy lékařek
- po úmrtí sestra přivolá koronera a upraví zemřelého
- navazuje péče o pozůstalé (pozůstalostní návštěva, nabídka služeb psychologa, duchovního, sociální pracovnice)
Žádost a přijetí
Žádost o přijetí do mobilního hospice lze uskutečnit:
- po předchozí telefonické domluvě osobně v kanceláři hospice – na náměstí Republiky 70, Tachov
- u vás doma – přijdeme za vámi, po telefonické domluvě, spolu vyplníme žádost a probereme vše potřebné
Po podání žádosti – nebo během této chvíle pokud jsme u vás doma – proběhne zhodnocení, zda splňujete kritéria pro příjem:
- nevyléčitelné onemocnění v konečném stadiu
- máte zajištěnou celodenní přítomnost pečující osoby (vy, jiní rodinní příslušníci či přátelé)
Pokud nebudeme moci vyhovět žádosti, určitě se vám vynasnažíme v maximální míře pomoci, doporučením jiné vhodné služby (např. domácí péče, asistenční služby,lůžkového hospice atp.), a předáním kontaktu na adekvátní osoby či instituce.
Po úspěšném zhodnocení žádosti se s vámi domluvíme na příjmové návštěvě, kterou provádí lékařka a zdravotní sestra. Lékařka prostuduje zdravotní zprávy, prohlédne klienta a prokonzultuje s ním (případně s pečujícími, pokud klient nemůže již sám komunikovat) jeho obtíže, potřeby, přání a stanoví rozsah péče a medikaci. Sestra zavedeme zdravotnickou dokumentaci, proškolí rodinu a domluví s Vámi další postup a návštěvy.
Sociální pracovnice s vámi sepíše Smlouvu o poskytování služeb mobilního hospice, vysvětlí vám všechny náležitosti. Poté provede sociální šetření, může s vámi vyplnit příspěvek na péči a poskytnout rady v sociální oblasti a komunikaci s úřady. Popovídá si s klientem nebo pečujícími o jeho přáních a potřebách.
Průběh péče
Návštěvy sester, lékařek a ostatních členů týmu jsou plánovány dle aktuálních a individuálních potřeb nemocného a jeho blízkých.
Naše lékařky (atestované v oboru onkologie, interna, algeziologie) jsou k dispozici:
- na příjem – celková prohlídka, prostudování zdravotních zpráv, stanovení péče a medikace
- na kontrolní plánované návštěvy, konzultace zdravotního stavu či medikace,
- komunikace s lékaři specialisty a praktickými lékaři
Kvalifikované zdravotní sestry jsou k dispozici:
- pro plánované návštěvy – převazy, podávání s.c. (podkožních) infuzí, cévkování mužů a žen, proplach portu, SOS léky, proškolení rodiny ve zvládání hygieny, ošetřování, polohování a zacházení s kompenzačními pomůckami, podpora a asistence po úmrtí
- telefonické konzultace
- akutní návštěvy
- komunikace s lékaři specialisty a praktickými lékaři
Hospicová péče po úmrtí klienta:
Zdravotní sestra zajistí přivolání lékaře – koronera. Na přání pozůstalých pomůže s rituálním omytím a obléknutím klienta . Rodinu dle jejich tradic doprovází v důstojném rozloučení až do příjezdu pohřební služby.
Ale ani tím ještě péče nekončí, hospicový tým je k dispozici pozůstalým i v následujících týdnech a měsících. Každý truchlí jinak, a proto mohou pozůstalí i nadále využívat poradenství sociální pracovnice, poradkyně pro pozůstalé a služby hospicového duchovního.